Tudósítás közvetlenül a koponyámból

Tóni, az átmeneti lakótársam

Tóni, az átmeneti lakótársam

Diagnózis?

2016. szeptember 22. - KA1988

Eljött ez a nap is. Újabb találkozás a professzorral, ma már okosabb leszek, a nyugtalanító bizonytalanság helyett kapok végre valami konkrét információt - ezekkel a gondolatokkal vágtam neki a mai napnak.
Hosszas várakozás után bejutottunk, türelmetlenül a lényegre térve érdeklődtem, hogy sikerült-.e megfejteni a rejtélyt, hogy daganattal vagy gyulladással állunk szemben. A professzor készséggel felvilágosított, hogy a szakértői csapat szerint nagy valószínűséggel sclerosis multiplex, így ezen az úton indulunk el. Azt mondta, nincs kizárva a többi opció sem, és hosszadalmas lesz, mire kiderül, hogy tényleg SM-ről van-e szó. Következő csütörtökre kaptam időpontot egy specialistához. Újabb egy hét várakozás.

Be kell valljam, kicsit megnyugodtam. Egyrészt már van neve a bajomnak, másrészt ezáltal valamennyire tervezhető a jövő. Nem mondom, hogy leányálom, mert az SM jó eséllyel a hosszú, ám szar élet záloga, de legalább már ez is valami. És talán jobban hangzik, mint egy daganat, ami egyrészt azért rettenetes, mert mindenki pánikol tőle, másrészt kiszámíthatatlan és magában hordozza a hirtelen romlás (és nem utolsó sorban a halál) esélyét. Továbbá jelentős potenciált látok az SM-mel kapcsolatos kutatásokban, szóval még az is lehet, hogy pár éven belül gyógyíthatóvá, illetve jelentős mértékben kordában tarthatóvá válik. Szóval egyelőre kiegyeztem a sclerosis multiplex-szel.
Édesanyám közben elkezdte az őszinte és kegyetlen felvilágosítást, mely szerint fájdalmas jövő vár rám, valamint neki kell állnom sportolni. Pont egy kis basztatásra vágytam, köszönöm. Nincs elég bajom, már most ezzel jön. (Mellesleg tudom, hogy igaza van, de én rettenetesen lázadó típus vagyok. Amint valaki más akarja megmondani, mit kell tenni, én azonnal behúzom a kéziféket és makacsul tiltakozni kezdek, még ha egyet is értek a célokkal.)
Egyébként elég idegesítőek voltak ma, egyrészt már odafelé összebalhéztak a melyik úton menjünk projekten, másrészt most mindketten bejöttek az orvoshoz. Néha a szavamba vágnak, helyettem beszélnek, tisztára úgy viselkednék, mintha cselekvésképtelen kisgyerek lennék, aki nem tudja elmondani, mi a baja. Rémesen bosszantóan viselkednek néha, de azt hiszem, most én vagyok kevésbé toleráns, így nem szólok nekik. Illetve megpróbáltam, de sértődés lett belőle (lehet, hogy éppen akkor nem a megfelelő kommunikációs stílust vagy eszközt választottam).

Visszatérve a napomra: Egészen nyugodt estém volt, viszonylag rövidre zártam az SM-ről való tájékozódást. Igazából a nagyon nem tetsző részeket inkább átugrottam. :) Aludtam egy jót, és most megébredtem. Rádöbbentem, hogy kurvára nem vagyok nyugodt. Sőt, elöntött a düh. Mert ez rohadtul nem diagnózis. Ez egy újabb tipp, ami annyiban különbözik bármilyen más ötlettől, hogy ezt most valamennyivel több orvos vetette fel. De akkor is csak egy elgondolás a már meglévő, nem egyértelmű MR-lelet alapján! 
Baromira örülnék, ha nem cserépszavazással döntenék el, hogy éppen aktuálisan mit tartanak reálisnak (ez egy hét alatt a 3. tipp), hanem történne valami vizsgálat, amivel közelebb kerülhetünk a diagnózishoz. Én laikusként 3 módszert is tudok, amellyel - lehet, hogy csak minimálisan, de - talán jobban körvonalazódhatna a probléma. És szerintem az orvosok tudnának még legalább hármat. Nem tudom, mire megy ki ez az időhúzás, de borzasztóan idegesít. Mire eljutok odáig, hogy megtudjam mi ez, még az is lehet, hogy nyom nélkül elmúlik. Bárcsak így lenne. De rosszabb forgatókönyv is eszembe jut sajnos. És most nem feltétlenül arra gondolok, hogy a nagy időhúzásban feldobom a pacskert - bár ez is valós félelmem, de inkább attól majrézok, hogy kialakul valami visszafordíthatatlan és elveszítem azt az előnyt, amit a korai MR-vizsgálati időponttal nyertem (mert hogy majdnem januári időpontom lett).

Senki ne értsen félre, még mindig amondó vagyok, hogy jelen esetben szerintem a legjobb helyen vagyok és maximálisan meg kell bíznom az orvosaimban, de néha szívem szerint az arcukba üvöltenék, hogy ugye most csak sz*patnak?
Komolyan úgy érzem magam, mintha valami bizarr valóságshowba csöppentem volna, ahol az idegeim tesztelése a cél. Vajon hol lehetnek a kamerák?


A bejegyzés trackback címe:

https://agyragobogaram.blog.hu/api/trackback/id/tr3611737047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csakférfi 2016.09.23. 15:06:41

Szia.
"Senki ne értsen félre, még mindig amondó vagyok,"---nem félreérthető a dühöd és a haragod erre utaltam.Jogos!!!itt az alkalom!

" hogy jelen esetben szerintem a legjobb helyen vagyok és maximálisan meg kell bíznom az orvosaimban,"---Nem tény!Nem kell megbíznod!!Csináld amit kérnek.De megbíznod ....azt nem.Ugyanis ők is csak protokollokkal kísérleteznek majd rajtad.Ha ez vagy az nem jön be akkor ......!Azért csináld amit kérnek!Bennem sem kell megbíznod.Most magad vagy egyedül a gondolataiddal.Mindenki más másodlagos.

" de néha szívem szerint az arcukba üvöltenék, hogy ugye most csak sz*patnak?"----Tedd azt olyan helyen ahol nem lát senki és távol vagy a "civilizációtól".

"Komolyan úgy érzem magam, mintha valami bizarr valóságshowba csöppentem volna, ahol az idegeim tesztelése a cél. Vajon hol lehetnek a kamerák?"--Nincs kamere sem nincs film.Csak TE!
Magadnak kell hogy elgondolkodj mi hogyan történt az életedben.Kinek mikor hogyan akartál megfelelni.
Most lázadhatsz!
Itt az idő.Csak gondolkodj.Senki mást nem tudsz arra bírni hogy másképp gondolkodjon .Csak Te önmagadat.a gondolkodás alapelve--igaz-hamis...köztes nincs.
Előzőleg írtam bármikor letilthatsz!
:) :)
Ha sértő lennék.

37es 2016.09.23. 15:41:33

MR vizsgalatot akar masnapra vagy 1-2 hetre is kapsz, ha magan uton rendezed. 20-30-50e ft, erdemes szetnezni.

2016.09.23. 18:08:10

En hianyolok par tunetet a SM-hez, es irtal parat, ami nem illik a SM-hez. Ezt utalom-utaltam mindig a magyar egeszsegugyben: huzzak az idot, amennyire csak lehet, es "majd a boncolasnal kiderul"
Duhos vagyok helyetted is, mert a dokik haritanak, tologatjak a diagnozis felallitasat, ahelyett, hogy ujabb vizsgalatokra kuldenenek.
SM varhato setalasi ido - amikor a beteg kepes onalloan jarni - (nem Magyarorszagon) kb 10-15 -20 ev, attol fugg, hogy a beteg mennyire egyuttmukodo (sportol stb.) A setalasi idon tul tovabbi 3-5-8 ev, amikor segitseggel/jarokerettel/tolokocsival kepes aktiv eletre, pl uszni, es tovabbi par ev, amikor mar csak agyban, oxigenen kepes lenni.
A rosszabbodas foka nagyon nagy mertekben fugg a beteg egyuttmukodesetol (gyogyszerek, sport) ha visszautasitja a sportot, a gyogyszereket, akkor par ev alatt vegzetesen leromlik.
Sport: erdekes modon azok a sportok igazan hatekonyak, amik a fizikai teljesitmenyen kivul gondolkodasra is kesztetnek: csapatjatekok, vagy falmaszas, lovaglas, ilyesmik. Siman futkosni le es fel tobb mint a semmi, de nem a leghasznosabb a sm szempontjabol.
A legujabb nezetek szerint napi 2-3-4ezer IU a D-vitaminbol jelentosen lassitja a folyamatot, ha az egyeb gyogyszerekkel es a sporttal egyutt alkalmazzak (stabilabba teszi az immunrendszert)
Ne engedd, hogy huzzak az idot, csinaljanak meg minel tobb vizsgalatot, mielobb. Akar SM, akar mas, az ido a legnagyobb ellenseged!

tomfree 2016.09.24. 07:24:12

@vanvelemenyem: ez tulzas. Az SM egyenfuggo meg eletmodfuggo a romlas tekinteteben. Egyik legjobb baratomnak az van, 22 evesen jott ki neki de 30 ev korul meg vigan csajoztunk az ejszakaban. Persze kimelte magat, mert az idegeskedes ront a legjobban a helyzeten. Most kozelitve a 40-hez a jaras mar nehezebb neki de vag az agya mint a borotva es a kezugyessege paratlan. Iden kozosen raktunk ossze egy butort (a precizios melot o, a fizikait en csinaltam). Kulonben meg kb 15 eve latom hogy fejlodnek a gyogyszerek a temaban. Egeszseges eletvitel mellett azok szintentartjak az allapotot a romlas meg nagyon minimalis. Kulonben meg az orvosok is beszelnek ossze-vissza, masik ismerosomnek is kihoztak hogy SM-je van de azota eltelt 2 ev es kiderult hogy tevedtek es meg sem. A magyar egeszsegugy csodakra kepes. Csak az egeszbol a blogiro kislanyt sajnalom, aki valoszinuleg eloszor fut bele a csodas egeszsegugyunk labirintusaiba.

2016.09.24. 08:02:00

@tomfree: kb azt irtad le, amit en. A baratod 18 ev utan ult le. Igen, egyen fuggo. Stressz es egyeb fertozes ami megpiszkalja az immunrendszert, hatraltato (ezert fontos a d3 vitamin). Mentalisan vegig tisztak maradnak. Aktivitassal lenyegesen lassithato a folyamat.
En azert drukkolok, hogy valami egyszerubb legyen.... amit kiveszunk, felszeletelunk, szetmorzsolunk, eltaposunk. Es nem jon vissza a kovetkezo 50 evben.

Lordhell 2016.09.24. 09:08:35

Édesapámnak 40 évesen diagnosztizálták SM-el Most 65 járni már nehez tud, de még megy, vezet autót és háztartást, ellátja a ház körüli szárnyasokat. Fát pakol télire a maga tempójában.
Nem szabad feladni!
Amúgy a kor előrelahadtával az agy meszedése tán lassítja a folyamatot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.24. 09:44:49

"Édesanyám közben elkezdte az őszinte és kegyetlen felvilágosítást, mely szerint fájdalmas jövő vár rám, valamint neki kell állnom sportolni. Pont egy kis basztatásra vágytam, köszönöm. Nincs elég bajom, már most ezzel jön. (Mellesleg tudom, hogy igaza van, de én rettenetesen lázadó típus vagyok. Amint valaki más akarja megmondani, mit kell tenni, én azonnal behúzom a kéziféket és makacsul tiltakozni kezdek, még ha egyet is értek a célokkal.)"

Gratulálok, ezzel a hozzáállással vélhetően mások, pl. az orvosok tanácsát sem fogadod meg, így pedig jó eséllyel bebiztosítod magadnak a gyors romlást.

Egy közeli barátnőm a betaferon injekciók beadásától irtózott, egy idő után megtagadta, hogy beadják neki az injekciót. Pedig csak szubkután injekcióról van szó, a lehető legvékonyabb tűvel, és csak másnaponta. Most éjjel-nappal pelenkázni kell, napi-kétnapi rendszerességgel beszarik, de úgy, hogy a pelenkából is kifolyik a szar, naponta behugyozik , mert inkontinens lett. Járni max. 10-15 métert tud, de azt is csak járókerettel.

Sajnos az értelmi fogyatékosság jelei is erősen látszanak rajta, mert ne higgy annak, aki azt állítja, hogy az SM nem okozhatja a kognitív képességek romlását. A gyulladások, a lézióképződés, vagyis az agy sorvadása ugyan miért állna meg a kognitív funkciókat ellátó részek előtt?

Lehet, ikicsit agresszív lett a hozzászólásom stílusa. Talán észreveszed, hogy nem ellened, hanem érted ilyen.

tomfree 2016.09.24. 16:08:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "ne higgy annak, aki azt állítja, hogy az SM nem okozhatja a kognitív képességek romlását". Már bocsánat, de ez nem igaz. Barátom tizenx éve SM-es és jobban vág az agya, mint a korosztályunknak miközben a járás már nehezebb neki a betegség miatt. Megtervezett méretarányosan idén egy komplett 5 méteres szobabútort például, hibátlanul, a lapok milliméterre stimmeltek. Szó nincs nála széklettartási gondokról. Egyénfüggő az egész, befolyásolja az életmód, kitartás és sok minden más. Van aki 3 év alatt tolószékbe kerül, van aki 20 évig képes teljes értékű életre. Nem mellesleg a gyógyszerek rohamosan fejlődnek. Az injekciós gyógyszert felváltotta egy éve egy kapszula már (mondjuk az meg terheli a májat). Ki tudja, lehet 5 év múlva gyógyítható lesz ez a betegség. Mint minden idegrendszeri betegség, az SM is egyénfüggő. Amúgy tényleg agresszív tetszett lenni. :-)

@vanvelemenyem: igazad van, megkövetlek. Azonban én a jelenlegi gyógyszerek mellett 10 évet túlzottan kevésnek ítélek meg. Például tavaly kijött egy kapszula (már nem kell injekciózni), ami szinten tartja az állapotot. Mellesleg a gyógyszerek hatása (vagy sz SM-é?) de a srác szinte soha nem beteg, egy influenza ami nálam 2 hét, nála 2 nap alatt lefut. Nyilván a jelenlegi gyógyszerek szteroidtartalma felpörgeti a szervezetet. Az is biztos, hogy azok a gyógyszerek amik most vannak pár év múlva elmaradottak lesznek a témában. Ebben a betegségben a romlás elkerülése a legfontosabb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.24. 17:46:02

@tomfree:

"Már bocsánat, de ez nem igaz. Barátom tizenx éve SM-es és jobban vág az agya, mint a korosztályunknak"

Már bocsánat, de EGYETLEN eset alapján hogyan mered azt állítani, hogy nem igaz?

El is olvastad, amit írtam vagy write-only módban vagy? Azt írtam, hogy okozHATja, és konkrét példával is szolgáltam. Az "okozHATja" nem azt jelenti, hogy mindenkinél fog is okozni. Az SM-et szokták "ezerarcú betegségnek" hívni, nem véletlenül. Ez is benne van.

Mellesleg logikailag is eléggé vicces egyetlen egyedi esettel cáfolni azt az állításomat, hogy valami valamit okozHAT. A te barátod szerinted mennyire reprezentatív a teljes SM-betegcsoportra nézve? Megsúgom: kb. annyira, mint az én barátnőm. :) A különbség csak az, hogy én egy egyedi esetből - veled ellentétben - nem általánosítok, és nem írom azt, hogy az SM kognitív funkcióromlást okoz, hanem csak azt, hogy okozHAT, mivel tudok rá példát.

tomfree 2016.09.24. 19:09:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "El is olvastad, amit írtam vagy write-only módban vagy? " Akkor kibontom jobban. A barátom kb 15 éve küzd ezzel a betegséggel és elég sok beteget, orvost és kezelési módszert volt alkalma megismerni, rengeteget ismerek én is, egészségügyi területen dolgozok stb. Azért mert csak egy esetet írok, nem kell azt hinni, hogy csak egy esetre gondolok csak nem fogok litániákat írni ha nem haragszol. Elég idegesnek tűnsz a beirogatásaid alapján, szerintem bonts egy sört és dőlj hátra. Take it easy, szombat este van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.24. 19:45:13

@tomfree:

Kicsi csillag, a nagyképűség nem pótolja a hiányzó érveidet.

"egészségügyi területen dolgozok "

DolgozoK, aha. Te vagy a kórház portása, mosmár esztet is tuggyuk.

2016.09.24. 19:46:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az egyszem baratnod betegsegebol adodoan nem kellene olyan ignobel-dijas megallapitasokat tenned, hogy az SM az agy sorvadasabol adodik es a kognitiv kepessegek romlasa egyenlo a demenciaval. A baratnod visszautasitotta a kezelest, azert romlott az allapota gyorsan es ennyire, valoszinuleg mozogni sem volt hajlando, es ugy mellesleg lett egy valamilyen fajta demenciaja, mint masodlagos betegseg. Ez elofordul, de ahogy pl. a Parkinson melle gyakran "jon" a Lewi, de ez egyaltalan nem jellemzo, hogy mindenkinel igy van. De maga az SM nem jar demenciaval. A kognitiv kepessegek romlanak, de pl kognitiv tevekenyseg a wc-hasznalat is, meg a falfestes is. Ezert jo, ha a beteg sportkent nem csak a sima futast valasztja a futopadon, hanem pl. csapat-labdajatekot, falmaszast, lovaglast stb, ahol gondolkodni-kombinalni kell.

@tomfree: barcsak igazad lenne, de en meg nem talalkoztam 10+ evvel ezelott tolokocsiba kenyszerult SM-s beteggel. De igazad van, a gyogyszeripar porog a teman, es akik manapsag ulnek le, azoknak jobb az eselyuk akar 20 eves tulelesre is (a leules utan), az ujabb es ujabb gyogyszerekkel.
Amit en katasztrofanak tartok Magyarorszagon, hogy a kerekesszekes emberek sorsa az elszigeteltseg: az epuletek nincsenek akadalymentesitve, es egy egyszeru tej-kenyer bevasarlasa is problemakba utkozik. Azt mar meg sem emlitem, hogy soha nem hallottam SM-(vagy egyaltalan, mozgasserult)- klubokrol, ahol pl. a kerekesszekeseknek sportolasi lehetoseg van, es mellette tudnak mondjuk sakkozni es kartyazni, stb.is. Vagy ha van is, akkor keptelenseg oda eljutni, mert mondjuk a XVI. keruletbol Obudat elerni kerekesszekkel lehetetlen (tomegkozlekedessel). Ha pedig valaki idot es penzt aldozna egy ilyen hely kialakitasara, akkor a helyi lakok fognak ossze ellene, hogy ide ne jojjenek fogyatekosok, a NAV megtamadja mint adocsalo bunozot, es a hivatal visszavonja a mukodesi engedelyet ket honap utan. Na ez a legnagyobb baj Magyarorszagon, hogy a kerekesszekeseknek be kell fogni a szajukat es uljenek otthon a negy fal kozott, amig meg nem halnak (lasd Marcibanyi ter).
(a te 2 hetes influenzad is jobban gyogyulna, ha nem lennel vitaminhianyos: egyel naponta legalabb 1000 IU Vitamin D3-t - legalabb egyszer probald ki, hogy most el kezded szedni, es szeded aprilisig naponta: aztan leccccci jol lepodjel meg, hogy nem voltal beteg, vagy, ha megis, akkor 2 nap alatt lefutott)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.24. 19:57:59

@vanvelemenyem:

"nem kellene olyan ignobel-dijas megallapitasokat tenned, hogy az SM az agy sorvadasabol adodik"

Ezt hol írtam, te szerencsétlen analfabéta?

"es a kognitiv kepessegek romlasa egyenlo a demenciaval."

És ezt? A demenciua szó le sem írtam, te idióta.

"es ugy mellesleg lett egy valamilyen fajta demenciaja"

Ellenben te!

Szalmabábharcosnak elsőrangú vagy, elegánsan megcáfolod azt, amit nem is írtam. :)

"A baratnod visszautasitotta a kezelest, azert romlott az allapota gyorsan"

Én talán mást írtam, te barom?

"De maga az SM nem jar demenciaval."

Hol írtam ezt, te szerencsétlen?

"A kognitiv kepessegek romlanak"

Nocsak, mégis?

Ha esetleg kiakadsz azon, hogy idiótának, baromnak stb. nevezlek, akkor ajánlom szíves figyelmedbe azt a tényt, hogy te minősítetted a kommentemet igNobel-díjasnak. Vagyis te sértegettél engem, én meg azt vallom, hogy amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.24. 20:38:50

@tomfree:

Amúgy meg várd ki, hogy a barátod tolószékbe kényszerül - bár kívánom neki, hogy ez soha ne következzék be. Az én barátnőm pár éve, amikor még csak bottal járt, műegyetemistákat korrepetált matekból és kémiából - most meg már a középiskolás matekot sem érti.

Lehet, hogy a barátod szerencsés lesz, és nála nem lesz ilyen romlás, nem lehet tudni. De előfordulHAT.

csakférfi 2016.09.25. 07:00:07

Csak "gratulálni" tudok az utánam szólóknak.
Ennek a lánynak erre van a legkevesebb szüksége.
Kellene magatokba nézni ha már segíteni nem tudunk!
Nem várok válaszokat,vitázni........ meg itt ne.
Kérem.

PTom70 2016.09.25. 12:22:55

Nálam 36 évesen derült ki az SM, most 46 vagyok és tulajdonképpen semmi bajom, attól eltekintve, hogy térdtől lefelé enyhe zsibbadást érzek a lábaimban. Hetente egyszer szúrom magam Avonex-szel, de még soha nem hagytam ki egyet sem, ami nagyon fontos. Na a mozgáshoz lusta vagyok, de még egyszer mondom egyenlőre nincsen semmilyen komoly problémám.
Ezt részletesen leírtam a praxis blogban: praxis.blog.hu/2016/02/29/sm_betegsegem_tortenete
Kitartást és jó egészséget kívánok!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.25. 16:57:09

@PTom70:

Sok szerencsét és hosszan tartó egészséges életet kívánok én is neked!

tomfree 2016.09.25. 17:48:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Kicsi csillag, a nagyképűség nem pótolja a hiányzó érveidet.
"egészségügyi területen dolgozok "
DolgozoK, aha. Te vagy a kórház portása, mosmár esztet is tuggyuk. "

Azzal, hogy ebben a stílusban kóstolgatsz csak magadról állítasz ki szegénységi bizonyítványt. Erre a stílusra nem vagyok vevő, köszönöm és maradjunk ennyiben.

tomfree 2016.09.25. 17:53:01

@csakférfi: Egyetértek. Csak sajnos a blogvilágban megfordul mindenféle frusztrált ember. Azzal, hogy nincs itt valami szűrés, elkerülhetetlenül együtt jár az, hogy idetéved ilyen-olyan figura.

@vanvelemenyem: ott a pont. Köszönöm az építő jellegű hozzászólásodat.

tomfree 2016.09.25. 17:54:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szállj le rólam inkább és köszöngess annak aki elvisel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.25. 19:00:33

@vanvelemenyem:

Kiskócsag, ez minden érved?

@tomfree:

Bambina piccola :)

tomfree 2016.09.25. 21:18:13

@vanvelemenyem: igaz. Minden perc erre elvesztegetett idő.

csakférfi 2016.09.26. 07:28:45

@tomfree: :)
olykor én sem élek a "disztingvált" eszközökkel.
magyarul van más poszt ahol ez irányú "ferdeségeimet" kiélhetem.
Erre buzdítanám a posztolót is.
sokat segítene --gyanítom--ha a dühét le tudná vezetni az arra alkalmas helyen.
Ez az oldal erre nem alkalmas.maga az íráss sem.
Akkor ér valamit ha cselekszel is hozzá így meg van az összhang a gondolat és a mozgás között.
A nyáron láttam a Wild c. filmet.Reese Whiterspoon-nal
Kb. pont erről szól nagyvonalakban.Van mélyebb értelme a cselekménynek,ami nem hangzik el a filmen.
Viszont megtörtént eseményeket dolgoz fel.
Minden jót neked.
Köszönöm az egyetértést.
:)
süti beállítások módosítása