Tudósítás közvetlenül a koponyámból

Tóni, az átmeneti lakótársam

Tóni, az átmeneti lakótársam

Az előzményekről

(röviden terveztem, de szófosásom van)

2016. szeptember 16. - KA1988

Kálváriám 2016.09.02-án egy csodás pénteki napon kezdődött, munkából hazafelé menet éles bal halánték felől induló fejfájással. Másnapra elzsibbadt az ajkam bal oldala (és én ezen még röhögtem is), de fejfájósan folytattam a kis életem, suliba mentem, takarítottam (már ennek gyanúsnak kellett volna lennie!). Vasárnap úgy keltem, mintha egy úthenger vonult volna át rajtam, a szememet kinyitva azt se tudtam, hol vagyok. Iszonyatos fejfájás, minden mozdulatomat olyan érzés kísérte, mintha meglöknék hirtelen a fejemet. Még egy istenes másnap sem ilyen kegyetlen, komolyan.
Kivánszorogva a fürdőbe konstatáltam, hogy már nemcsak az ajkam, hanem az arcom fele is érzéketlenné vált. Mint amikor a fogorvos beszúrja az érzéstelenítőt, és nyomogatod a szádat meg az arcodat, mert különös érzés, mintha nem hozzád tartozna és gumiból lenne (vagy ez csak az én perverzióm a fogorvosnál?). Na nem gond, ekkor még mindig elhitettem magammal, hogy ez normális és természetesen el fog múlni. Délutánra kezdtem érezni, hogy nem feltétlenül normális a hozzáállásom.


Ja, mert hogy azt tudni kell rólam, hogy amióta egészségügyi dolgokat tanulok, azóta erősen hipochonder lettem, de ez erős pozitivitással és optimizmussal társul, ezért képes vagyok igen kockázatos dolgokat diagnosztizálni magamon „Majd elmúlik!” felkiáltással. Szóval általában van egy baljóslatú tippem, hogy mi okozhatja a problémáimat, de nem megyek vele orvoshoz. Valószínűleg (remélem) nem gondolom sosem komolyan a diagnózist.

Szóval visszakanyarodva a történésekhez: Vasárnap délután befáradtunk az esztergomi sürgősségi osztályra, ahol egy jól irányzott, gluteusba adott Voltaren-injekcióval enyhítettek a fájdalmaimon, hétfőn CT és neurológia volt projekten. A kontrasztanyag nélküli CT-n semmi látszott, de azért szeptember 14-re MR-vizsgálatra küldtek.

post_10670_20101130231623.jpg

Hétfőn visszamentem Pestre, gondoltam, ha leesik a fejem (majd elmúlik), én akkor is megyek másnap dolgozni. Kedd hajnalban arra ébredtem, mintha tehervonat száguldott volna át a fejemen, a tünetek ugyanazok voltak, kiegészítve egy kis hőemelkedéssel (37,6).
Tudni kell rólam, hogy nem vagyok lázas típus, ezért enyhe hőemelkedésnél én már képes vagyok lila elefántokat látni, szóval nem teljesen voltam képben, de összeszedtem a kis holmimat, hívtam taxit és bementem a Honvéd kórházba, ahol személyesen dr. Zacher Gábor b#szott le, hogy fejfájás és láz esetén miért nem veszek be láz- és fájdalomcsillapítót, hiszen ők is csak ezt tudják velem tenni. Kaptam Neodolpasse infúziót, ami annyira jótékony hatással volt rám, hogy ott helyben kineveztem a legjobb barátomnak. Kézenfogva közlekedtünk, még a mosdóba is elkísért. :) Nem akarok belemenni a részletekbe, mert 15 órát küzdöttem a sürgősségi osztályon - mondjuk úgy, hogy voltak jó és kevésbé jó pillanataim. A jó pillanatok közé sorolandó, amikor újabb adag fájdalomcsillapítót kaptam, miután úgy bőgtem a fájdalomtól, mint egy kislány. A lényeg az, hogy megvizsgáltak, készült nyaki röntgen, voltam szemészeten is, de semmi olyat nem találtak, ami indokolná egyrészt a tüneteimet, másrészt a kórházi ellátásomat. Hazajöttem Esztergomba, hogy felügyelet alatt legyek (parental control).

Szerencsére szerdára sokat enyhült a fejfájásom, csütörtökre meg is szűnt teljesen. A többi tünet maradt vagy átalakult. A mozgásra szédülés állandó bizonytalanságérzetté alakult, azóta is balra tartva sétálok, de már kezdem megszokni és induláskor mindig beütemezem, hogy két előre tartó lépés után egy balra lépéssel is számolni kell. Részegen szebben közlekedek.

Csütörtökön elmentünk fülészetre, hátha valami arcüreg- vagy fülgyulladás áll a dolog hátterében. Hát nem.
Pénteken úgy döntöttem, tesztelem magam. Már nagyon untam magam itthon, szerettem volna hétfőtől dolgozni, egy kis arczsibbadás és szédülés nem okozhat gondot. A teszt arról szólt, hogy ha sikerül végigülnöm szombaton a sulit és utána el tudok menni az osztálytalálkozóra, akkor munkára alkalmasnak ítélem magam és vasárnap visszamegyek Pestre. Ezen fellelkesülve elmentem suliba. Végigkínlódtam a napot, de legalább tájékozódhattam a manuálterapeuta-gyógytornász tanáromtól, hogy a nyaki csigolyáimon lévő enyhe eltérés és pici meszesedés okozhat-e ilyen panaszokat. Szerinte nem, nem lettem sokkal nyugodtabb és okosabb.
Közben újabb érdekes tünet jelentkezett: mintha beszéd közben felmenne a levegő az orromba (ivás közben a víz is), a hangom is megváltozott, mintha beteg lennék. Reménykedtem, hogy ez valami vírus jele, és most jön ki rajtam az, ami ezt az egészet okozza. Kikúrálom magam egy kis teával, pálinkával, gyömbérrel, aztán mehet minden a megszokott rend szerint.
Kis pihenés után elmentem az osztálytalálkozóra is, ami egész jó kezdés után csúnya véget ért, ugyanis a vacsora rókavadászatba fulladt. Gratuláltam magamnak, hogy a jól felépített kis tervemet egy gyomorrontással sikerült elkapálnom. Keddig több alkalommal is spontán rókaüldözésen vettem részt, éhgyomorra, kaja közben, kaja után, víztől, teától – bármitől, bármikor. Alig ettem, kissé legyengültem, maradtam Esztergomban.

Semmi érdemleges nem történt szeptember 14-ig, amikor is egyrészt már nem hánytam :), másrészt eljött az MR-vizsgálat napja. Hülye egy szerkezet, elég ijesztő hangja van. A koponyavizsgálaton felül „némi” ráfizetéssel a nyaki gerinc szakaszt is megnézték. A CD-t helyben megkaptam, a leleteket és orvosi véleményt e-mailben ígérték még aznapra. Nem sokáig szarakodtak, még úton voltunk a családdal hazafelé, amikor megérkezett az e-mail. Ültem a kocsi hátsó ülésén és csöndben olvastam. A nyaki szakasz rendben, következő oldal. A latin szavakat nem is akartam megérteni, csak a lényeg érdekelt: „Elmosódott”, „elváltozás”, „tumor gyanúja”. Oké, biztos rosszul látok, na, még egyszer olvassuk el. Ugyanezeket a szavakat láttam. Nem akartam út közben pánikot kelteni, de valakinek el akartam mondani azonnal, ezért Messengeren írtam néhány érdeklődő jó barátnak, hogy baj van, de még nem tudok róla beszélni. Hazaértünk, türelmesen megvártam, amíg anyáék biztonságos közegbe érnek, aztán velük is megosztottam a híreket.

Másnap visszamentünk a neurológushoz, aki tovább irányított minket az Országos Idegtudományi Intézetbe. Délután már a professzornál ültünk. Idegőrlő percek voltak, talán most kezdtem el félni. Kérdései után alaposan megnézte az MR-felvételt. Nézegette hosszasan, hümmögött, de percekig nem mondott semmi érdemlegeset (vagy csak nekem tűnt hosszú perceknek?). Aztán végül kinyögte, hogy gyulladás vagy daganat a két opció, de ő sem tudja megmondani, melyik. Egyik sem jó. A mintavétel nem merül fel lehetőségként, mert rossz helyen van. Megpróbált összehívni egy konzíliumot, de persze senkit nem ért már el. Egy hétig türelmesen ülnöm kell a fenekemen, amíg kitalálják, hogy melyik a valószínűbb és mik a következő lépések.
Az biztos, hogy egyik sem lesz egyszerű menet. De legalább egy hét alatt van időm lelkileg és szellemileg felkészülni a lehetőségekre.

A bejegyzés trackback címe:

https://agyragobogaram.blog.hu/api/trackback/id/tr9211711475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gazz 2016.09.16. 10:57:52

Kitartás! Remélem meggyógyul!

Anna King 2016.09.16. 12:26:53

jaj. ez most real? nagyon szoritok, irjal hogy mi lett.

Ormótlan Károly 2016.09.16. 12:52:36

Laikus vagyok. Csak feltételezem, hogy a tumortól nem fordul ilyen hirtelen rosszra a dolog, lettek volna előjelek. Hajrá!

KA1988 2016.09.16. 13:09:30

Köszönöm mindenkinek!

bevido 2016.09.16. 13:39:55

Hello! Idegtépő lehet a várakozás, el sem tudom képzelni én már ennél kevesebbtől is pánikrohamot kapok, azért remélem nagyobb a füstje mint a lángja. Mikor lesz professzori tájékoztató?

KA1988 2016.09.16. 13:51:20

@bevido: Hello! Jövő csütörtökön, addig türelmesen várakozunk...

bevido 2016.09.16. 14:04:42

Fel a fejjel - hülye kép ez így tudom - és főleg ne kezdj el kutakodni a neten mert fél óra után rájössz, hogy hatféle tumorod, speciális genetikai betegséged és minimum kétféle fertőzésed van. Sajnos nem vagyok jó "kócsing", nem tudok lelkesítőt mondani, de talán egy: a kolléganőmnek hasonló panaszai voltak mint neked, brutál fejfájás, hányinger, zsibbadás, ájulás. Kiderült, hogy valamilyen megfázás az orrmellékből felhúzodott az agyáig, ott gyulladgatotott kellemesen és váladékot termelt, amit betokolt ( nem vagyok túl szakszerű, de nagyjából ennyit fogtam fel :-) ). Nos ez a betokosodott cucc okozta neki é most várja, hogy orron keresztül kipucolják. Szóval veszélyes, de megmarad és kezelhető.

Nbl 2016.09.16. 14:23:51

Helló,

először is, jobbulást! Dramaturgiailag viszont nem világos nekem, h mind az Index címlapon, mint a cikk címében arra utalsz, hogy vmiféle bogár vagy mi a szösz van benned, de végül a posztból meg ez végül nem derült ki ... félreértek valamit vagy majd a második részben rántod le a leplet?

csakférfi 2016.09.16. 14:31:43

@KA1988: szia.
Álmodni szoktàl?
Azóta mióta "vàrsz türelmesen"?
:)

Balt 2016.09.16. 15:22:57

Tényleg ne olvasgass ilyesmiről - mondom ezt laikusként, de ha szakmailag "fertőzött" vagy, akkor hiába.

'88 életrajzi adat? Akkor nem szabad nem optimistának lenned! (Később se persze, de hát a tapasztalatok...) Szerencsére a szórakoztató soraid azt mutatják, hogy nem csüggedsz.

Jobbulást és veled vagyunk!

KA1988 2016.09.16. 15:31:16

@Nbl: Kedves Nbl!
Köszönöm!
A kissé hatásvadász blogajánlót nem én írtam, így nem tudok nyilatkozni. Természetesen semmiféle bogárról nincs szó, ez csak a blogom linkje. Az agyamban élő "élőlényről" a Na de ki az a Tóni? bejegyzésem szól.

KA1988 2016.09.16. 15:32:57

@csakférfi: Szia!
Ezek a dolgok tegnap történtek, így még friss az élmény. Ezért is született a blog. Jövő csütörtökön tudok majd bővebbet.
Egyébként igen, szoktam álmodni, bár ez mostanában ritkábban történik.

KA1988 2016.09.16. 15:35:36

@Balt: Kedves Balt!
Köszönöm szépen!
Szerencsére nem vagyok teljesen fertőzött szakmailag, csak egy picit vagyok érdeklődőbb az átlagnál. Mondjuk ez pont elég lehetne egy pánikrohamhoz. :)
Igen, az a szám bizony életrajzi adat... És nem, nem tervezek kevésbé optimista lenni sem most, sem pedig később. :)

Ruttay 2016.09.16. 15:48:10

Felháborító, ahogy a Honvédban bántak veled. Azért mentél oda, mert segítségre volt szükséged. Nagyon örülök, hogy nem hagytad annyiban és tovább mentél. Az sem biztató, hogy nem lehetett egy konzíliumot összehívni!! jó lenne már végre élhetőbbé tenni beteg emberek életét. Ez így elkeserítő. Jobbulást és remélem jó híreket kapsz.

KA1988 2016.09.16. 16:03:04

@Ruttay: Köszönöm!
Én csak a kezdeti hozzáállást tartottam vérlázítónak, utána úgy vélem, iparkodtak megfelelő ellátásban részesíteni. Már amennyire a helyzet és a körülmények lehetővé tették. Sajnos korábban is jártam már a Honvéd sürgősségi osztályán, akkor 16 óra alatt, most 15 óra alatt láttak el. Ez gyötrelmesen hosszú idő egy szenvedő, beteg ember számára. De itt tartunk jelenleg, és ezért pont nem azok az egészségügyi dolgozók okolhatók, akik akkor ott voltak. Ők egyébként többnyire készségesek voltak (azért tudnék ellenpéldát mondani, ha akarnék).

2016.09.16. 18:30:37

Kedves posztolo, szeretnem bejelenteni, hogy kovetlek! Mindaddig, amig meg nem gyilkolod ezt a Tonit (elozo poszt). Azt akarom, hogy nyomtalanul tuntesd el!!! Felszeleteltetheted, besugaroztathatod, szetmassziroztathatod, amit csak akarsz, de tuntesd el ezt a Tonit. NYOMTALANUL!!! (Jutalmul felajanlok egy kilo paradicsomot, vagy almat, amelyiket jobban szereted, a sikeres eltuntetes utan jar a jutalom, tudod)
Udv, a Toni-felek ellensege :)

]{udarauszkasz 2016.09.16. 19:29:38

Hat en ettol tuti,osszerosalnam magam.

BruceTheHoon 2016.09.16. 19:52:59

Hát ez gáz. Jobbulást kívánok, reméljük, hogy minél hamarabb.

Ha szabad tanácsolgatnom: a hang megváltozása, levegő, víz stb. feljutása az orrodba arra vall, hogy akármilyen okból is, de átmenetileg a gége és garat környékén veszted el a kontrollt, ezért légy nagyon óvatos evés közben, nehogy félrenyelj. Ha lehet, ne is egyél egyedül, legyen veled valaki, aki Heimlich-manőverben képzett.

arg 2016.09.16. 20:00:37

spektroszkópiás mr-t nem ajánlottak?

christophe 2016.09.16. 20:16:02

Ismeretlenul is miharabbi gyogyulàst,probàlj meg minnèl kevesebbet''agyalni''na ez elèg idétlenre sikeredett..

lyriane 2016.09.16. 21:17:28

Szia, mikrobiológiai vizsgálatokat csináltak? Sok vírus, meg baktériumok, sőt paraziták is tudnak ilyen idegrendszeri tüneteket okozni. Az egy hét alatt (komolyan ennyi ideig nem akarnak semmit csinálni?!) sok tesztet meg lehetne csináltatni, hátha kiderül valami.

DarthVader 2016.09.16. 21:55:29

Agytályog okoz ilyen gyors tüneteket ES hoemelkedest. Nászomat 51 éves korában vesztettük el mert az Amerikai uton -Mo vezeto idegseb kozpontja - tumornak velemenyeztek es a mutet elotti ejszaka a letokolt talyog megrepedt es elarasztotta az agy kozponti reszet. Az MR- en a leiras valoban tumorra utalt, de a neten egy szakcikkben szerepel hogy a glioblasztoma multiforme ( agytumor) MR képe neha megtevesztoen hasonlit a talyoghoz. Neki is volt hoemelkedese. 1 het alatt elvitte! Sovany vigasz hogy klinikopatologia lett az ugybol. (Ezen az osztalyok orvosai es a patologus megbeszelik azokat az eseteket ahol a kezelesi dg es a halaloki dg nem fedi egymast. A patologusnak persze mar konnyu)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2016.09.16. 22:05:29

Nem biztató helyzet, a prognózis kétes.

morph on deer 2016.09.16. 23:15:15

Na akkor most ne olvass Karinthyt..!

Egyébként hasonlókat éltem át, de az (állítólag) nyakcsigolya, ezért aztán október végén kiveszik a szerencsétlent (a nyakamból, ráadásul elölről, szóval érdekes lesz..) - és igérik, hogy jobb lesz a helyzet. Igazából nem ártana, mert pár ujjam már feladta, meg az egyensúlyérzékem is...

Szóval drukkolok, és kérlek, hogy vedd komolyan saját magadat!
Belőled csak egy van, tudod, és hiányoznál az összképből..!

Nincs olyan munka, iskola vagy szolgálat ami fontosabb!

Ezt írd fel, légyszives!
Csak a biztonság kedvéért..!

Vigyázz magadra, mert más nem tud, tudod? (Továbbra is drukkolok, szóval biztosan sikerülni fog!)

Pop40 2016.09.17. 04:01:39

Ez nem hangzott jól.

Mielőbbi gyógyulást!

tomfree 2016.09.17. 07:15:09

Nyilván ijesztő a dolog, de azért még nem végrendelkeznék. :-) Anyámnak ugyanilyen heves fejfájásai vannak már jó ideje, amit egy gyulladás okoz a fejében. Mindenféle CT vizsgálatok után kiderült, hogy valami belső fülgyulladása van, ahol valami váladék van. Mindez egy ki nem pihent betegség utóhatása és kockázatos helyen van a műtéthez. Amúgy ugyanilyen gyulladás/tályog stb jeleket mutatott a CT-n, fejfájás, szédülés stb tünetek voltak és az elején minden orvos mást mondott, meg egyből ő is daganatra gondolt. A helyedben csináltatnék egy fül-orr-gégésszel egy vizsgálatot, fogorvos, nyaki gerinc MRI, szemészet ezeken menj végig kontrollra. Ne ülj fel egy orvosnak, mert sokszor össze-vissza beszélnek. Jobbulást!

paladinn 2016.09.17. 07:28:12

sztem tutira nem tumor

csakférfi 2016.09.17. 14:19:12

@KA1988: Szia.
Rögtön lejött mitől félsz ami miatt kezdted írni a blogot.
Az álmod konkrétan utal rá csak nehéz megérteni.Végig olvastam az edigi írásaidat,ez alapján döntöttem,hogy írok neked igazat és hamisat.
Én tudom mi igaz és mi hamis.
Olyant írj esetleg amire mai napig emlékszel.
Van jó érzetet keltő álom és van rossz.
Ezek ellensúlyozzák a nappali félelmeidet.
Mivel minden ember fél és szeret.
Ez alól nincs kivétel.
Olyan hogy csak szeretsz olyan nincs.
Olyan hogy csak félsz olyan sem.
Aki a pozitív dolgoknak hisz csak az hazudik.
Nincs ilyen ember.
Amennyiben sértő vagy számodra nem elfogadható dolgokat írok igaznak----szólj és nem írok többet.
Nem vagyok orvos,sem nem guru...csak egy férfi.
Együttérzek veled.Semmi több.
:)

KA1988 2016.09.17. 15:33:51

@vanvelemenyem: Köszönöm!
Az almát jobban szeretem. A címemet küldöm majd a negatív CT- és MR-lelettel együtt. :)

KA1988 2016.09.17. 15:36:02

@arg: Nem, eddig nem is hallottam róla, hogy létezik ilyen...

KA1988 2016.09.17. 15:38:20

@lyriane: Azt mondta a professzor, ezen egy héten nem múlik semmi. Remélem, nem hazudott. :)
Semmilyen vizsgálatom nem lesz addig, nem is ajánlottak semmit, pedig még teljes vérképet sem néztek, csak a kezdetek kezdetén néhány értéket... Majd meglátjuk, én türelmes vagyok. Egyelőre...

KA1988 2016.09.17. 15:46:40

@DarthVader: Nagyon sajnálom a történteket, kérem, fogadja részvétemet!
Sajnos maximálisan kiszolgáltatott helyzetben vagyok, nem tehetek mást, mint hogy teljes mértékben megbízom az orvosomban és hiszek benne, hogy szaktudása szerint a lehető legjobb kezelésben részesít. Egy percig nem szabad arra gondolnom, hogy van benne hibafaktor, annak ellenére, hogy ezzel tisztában vagyok. Ha ezen kattognék, az egésznek semmi értelme nem lenne. Bízom bennük és bízom a saját erőmben, hogy bármivel is állok szemben, le tudom győzni.

csakférfi 2016.09.17. 15:46:41

@KA1988:
ujmedicina.hu/A-biologiai-termeszettorvenyek/a-megbetegedesek-vastoervenye.html
A továbbiakban erre "támaszkodj"!
Amennyiben ráérsz.
Én "túléltem" az orvosi vélemények ellenére.
A gyerekkori betegségem ami miatt nem engedtek él sportolni szintén a múlté.Ezt orvosi leletekkel tudom igazolni.
Pedig semmit sem akartam!
:) :) :)

KA1988 2016.09.17. 15:47:33

@Molnárgörény: Innen szép nyerni, azt mondják. :)

KA1988 2016.09.17. 15:49:25

@morph on deer: Köszönöm a támogatást és a kedves szavakat!
Neked is jobbulást, sikeres műtétet és gyors felépülést kívánok!

KA1988 2016.09.17. 15:54:21

@tomfree: Köszönöm!
Az említett vizsgálatokon már túl vagyok, mindenhol voltam az elmúlt két hétben, kivéve fogászaton. Ott két hónapja készült teljes röntgen, szóval ha onnan indult volna valami, annak már látszódnia kellett volna - gondolom én.
A végrendelkezés időszaka pedig még biztosan nem jött el, úgy döntöttem, csótány módjára mindent túl fogok élni. Nincs apelláta.

KA1988 2016.09.17. 16:03:07

@csakférfi: Egészen hihetetlen számomra, hogy ezt az olvasmányt ajánlottad, pont tegnap javasolták nekem személyesen is.
Hiszek benne, hogy minden felmerülő betegségem hátterében valami mélyen gyökerező belső konfliktus áll, eddig is ezt a nézetet vallottam. És mindennek van értelme.
Azon dolgozom, hogy kifejtsem magamból a bentről nyomó, nem feltétlenül átélt vagy tudatos problémákat, hogy azokat megértve, leküzdve tovább tudjak lépni és sikeres legyek a szomatikus tünetek elleni harcban is.
Köszönöm a támogatásod!

csakférfi 2016.09.17. 17:45:40

@KA1988:
Szivesen!!
Emberek vagyunk.
Nem kell harcolnod !Felejtsd el a "harcot".
Ahhoz fiatal vagy.
Egyébként sem győzhetsz abban a konfliktusban amit a saját szerető lelked idéz elő benned.
Mivel minden ember így én is Te is szeret.
Meg fél.
A környezetünk a fizikai nagyon is barátságos.
A félelmed a "tekintélyektől" (gyanítom orvosi egyetemre jársz) az ami a gondolataidon keresztül testi elváltozást idéz elő a szerveiden.
Egyébként tökéletes vagy és a tested is.Ahhoz hogy élj.Nem bántani és vádolni akarlak!!
Csak Te hiszel mást!
remélem segítettem elgondolkodnod.
Az emberi gondolkodás alapelve igaz-hamis-köztes nincs.
Régen volt köztes ezt isteni megnyilvánulásnak személyesítették meg.
Ma, gyanítom az anyatermészet, ami "ránkszámol" a második menetben.Mivel a "harc" és a "közdelem" lett a mottója a mai kornak.
:) :)

tomfree 2016.09.17. 18:07:33

@csakférfi: "a gondolataidon keresztül testi elváltozást idéz elő a szerveiden." Ez egy eléggé elterjedt, ám semmilyen kutatással alá nem támasztott népi hiedelem.

@KA1988: Csináltak már teljes vérképet? Különös tekintettel különböző fehérje markereket néztek a vérképben? Annak mi lett az eredménye? Ha felmerül bármilyen daganatos betegség gyanúja, mindig ezzel kezdik, bár egyáltalán nem lehet teljesen megbízni, de eggyel több támpont lehet. Nyaki gerincet nézték azt írtad, sima röntgennel vagy MRI-vel? Nyaki porckorongsérv is okozhat fejfájást, azt meg röntgen nem mutatja ki. Fogászati röntgen két hónap azért nem most volt, ezt a kört nem hagynám ki. Bár azért nem egészséges a sok röntgen sem.

csakférfi 2016.09.17. 18:44:10

@tomfree:
Nem ez az a fórum ahol ezt meg kell vitatni.
v8.hu/dr-hamer-orvostudomany-a-feje-tetejen-detail
Nem tisztem dönteni más ember helyett.
:)

csakférfi 2016.09.17. 18:51:30

@tomfree:
Jó éjt!
Vannak fontosabb dolgok is az életben mint meggyőzni és .......!
hagyjuk.
"
" Kedves érdeklődő!

Szeretném megkönnyíteni a döntésedet, hogy érdemes-e időt szánjál e könyv elolvasására. Ezért azzal kezdem, hogy megosztom veled, kinek írtam.

Amennyiben elégedett vagy a jelenlegi Rendszerrel, bízol választott vezetőidben, és hiszed, hogy érted munkálkodnak, s bár minden lehetne egy kicsit jobb is, de alapvetően kedvező irányban alakulnak a dolgok, megtalálod számításodat, és örülsz, mert tudod, hogy ennél lehetne sokkal rosszabb is – nos akkor tedd le a könyvet, mert nem fog tetszeni. Nem neked szól.

Amennyiben szerinted a Rendszer igazságtalan, mert neked túl kevés jut, le kell váltani a kapzsi, korrupt vezetőket, ki kell kényszeríteni távozásukat, meg kell büntetni őket, megfelelő embereket, hozzáértőket, emberségesebbeket, tisztességesebbeket kell a helyükre ültetni, és akkor minden rendben lesz – nos akkor tedd le a könyvet, mert nem fog tetszeni. Nem neked szól.

Amennyiben úgy gondolod, hogy az ember természetéből fakadóan gyarló, de hamarosan érkezik a külső segítség, Jézus vagy Buddha második eljövetele, a fotonöv, az angyalok, vagy a jó földönkívüliek megszállása és hatalomátvétele a megoldás az emberiség bajaira, és ezért nekünk szegény, tehetetlen embereknek, Isten gyermekeinek csupán alázatosan imádkoznunk vagy meditálnunk kell – nos akkor tedd le a könyvet, mert nem fog tetszeni. Nem neked szól.

Amennyiben eleged van a jelenlegi viszonyokból, elutasítod a mások kárára érvényesülést, nem az anyagi javak magasabb szintű fogyasztásában látod a megoldást, már egy ideje valami gyökeresen másról álmodsz, és hiszed, hogy ezért tehetsz, sőt el is döntötted, hogy tenni akarsz, csak még nem lelted a megoldást – nos akkor „kereső” vagy, és hasznosnak találhatod e könyv elolvasását. Ugyanis neked írtam!

Nyughatatlan, álmodozó keresőtársam, nagyon jó olvasást kívánok"

DarthVader 2016.09.17. 20:39:09

@KA1988: a dráma az egészben, hog yén is orvos vagyok, bár nem neurológus, megnéztem az MR-t, a leirás alapján és is azt mondtam, glioblasztoma. Csak a fatális kimenetel után bányásztam utána, és derült ki, hogy ismert a képi átfedés. De azt elvártam volna, hogy az ország vezető idegseb intézményében számbavegyék az összes lehetőséget. Más kérdés, hogy a diagnózis ismeretében mi lett volna a kimenetel! Korántsem biztos, hogy más.
Az agytályogok jelentős része amúgy letokolódik és szervül. Kis részét le lehet szivni, és egész kis része okoz fatális kimenetelt. Itt ez következett be.
Viszont baromira nem értem, ha tályog egyáltalán felmerül, akkor miért nem adnak antibiotikumot? A tumoron nem ront, tályog kezelésében pedig elengedhetetlen. Szimpla Augmentin pl? Tényleg nem értem....

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2016.09.22. 16:43:55

@DarthVader: Hümmhümm. Agytályogot - vagy szinte akármilyen tályogot - önmagában antibiotikummal hiába kezelsz, hiszen a tályog egy elhalt gennygyülem, keringése nincs, így az antibiotikum se hatol bele. Minden nagyobb tályog kezelése alapvetően sebészi: drenálni vagy egyben kivágni kell, és mellé az antibiotikum.

Ami az egy hét jelentéktelenségét illeti, a professzor igazat mondott. Illetve, tumornál ez nem számít, tályognál lehet nagy időveszteség, de ha az lenne, a klinikum (láz, romló tudat, stb.) amúgy is felülírja a dolgot és a beteg gyorsan kórházba kerül.

Szövettan nélkül sok értelme nincs filozofálni, a glioblastoma igen rosszindulatú és az esetek többségében kiújul, az astrocytoma vagy az oligodendroglioma kedvezőbb prognózisú. De hangsúlyozni kell, hogy a CT vagy MR még nem abszolút bizonyíték semmire - legalábbis általában nem. Ha valaki ismert tüdőrákos, és a CT sok gócot mutat a fejében, az gyakorlatilag biztosan multiplex áttét, de a primer tumoroknál a bizonyosságpt csak a szövettan jelenti.
süti beállítások módosítása